Youtube İzlenme Arttırma Taktikleri 2020

Birçok kez Youtube kanalı açtınız ve belki defalarca istediğiniz gibi olmadığı için bıraktınız. Farklı kategorilere yöneldiniz ve onlardan da umudunuzu yitirdiniz. Evet, aynısını ben de yaptım. Hem de yıllarca aynı şeyleri tekrar ettim. Ama öğrendiğim çok şey oldu. Yaptığım yanlışların farkına vardım. Bu yazıyı da sizlerin yani Youtube'da para kazanmayı hedefleyen kişiler için hazırladım. Youtube izlenme arttırma taktikleri konusunda en ince detayına kadar anlatmak için elimden geleni yapacağım.

Bu eğitimin serisi için Youtube Rehber arşivimize göz atabilirsiniz.

Youtube İzlenme Arttırma Taktikleri

Youtube'da başarılı olabilmek için izlenme arttırma yolları ve taktikleri nelerdir?
Öncelikle sizlerin başlangıçta çok abonenizin olmadığını varsayıyorum. Zaten abonesi çok olan kişi bu tarz yazıları okumaya yeltenmez. Her attığı video bir şekilde aboneleri tarafından izlenmesi artacaktır. Ama yeni bir kanalı kim, nasıl görecek? Zaten attığınız videoların görüntülenmesi en fazla 1000 izlenme oluyordur diye tahmin ediyorum. Tabii bu zamana kadar bazı videolarınız tutmuş olabilir. Orası pek belli olmuyor. Ancak yeni attığınız bir video nedense hiç izlenmez. Hiç kimse attığınız videoyu görmez ve dolayısıyla izlenmez.

Peki attığım videolar neden hiç izlenim almıyor? Neden Youtube'da videomu kimse görmüyor? gibi sorular da sizin için belirmeye başlamıştır :)

Aslında biraz mantıklı düşününce neden izlenim almadığını rahat bir şekilde anlayabiliyorsunuz. Sizin attığınız videoyu Youtube üzerinde kaç kişi videosunu çekmiş ve birçok kanalın o videosu güzel bir şekilde izlenmiştir. Senin attığın video nasıl onları geçebilsin? Bu, yeni başlayan bir kanal için neredeyse imkansız. Aslında bunun bir yolu var. Videonuzu bir yerde paylaştıktan sonra çok güzel bir izlenim kazanması gerekli ki Youtube sizin videonuzu ilk sayfaya koysun. Eee ben zaten izlenim almaya çalışıyorum, bu benim için mümkün değil diyorsanız onun da yolları var elbet. Bu yazıyı boşuna yazmıyorum sonuçta :D

En Önemlisi Anahtar Kelime Mevzusu

Kanalınız yeni bir kanal ve sizin bir videoda üst sıralara çıkabilmeniz için daha az rekabetli bir anahtar kelime bulmanız gerekiyor. Anahtar kelimenin ne olduğunu biliyorsunuzdur diye başladım direk konuya ama şöyle söyleyeyim. 'Evde tost yapımı' bir anahtar kelimedir. Videomuza yerleştirdiğimiz bu kelimeler sayesinde bizim videomuza kullanıcılar erişebiliyor değil mi? Sen gider de direk tost yapımı olarak videonu düzenlersen o kadar rekabetin içinde senin videon kimsesiz çocuklar gibi kalacak.

Youtube'da anahtar kelime seçimi nasıl olmalı? Doğru anahtar kelimeler nasıl bulunur?

Yani demek istediğim şu; yeni bir kanalın attığı videonun izlenim alabilmesi için rekabeti az bir kelime bulması ve onu videosuna uyarlaması gereklidir. Youtube izlenme arttırma taktikleri mantık budur.

Ancak rekabeti az olan bir kelime, ayda 10 kere aratılıyorsa yine işimize yaramaz. En azından 50 kez falan aratılmalı ki video izlensin demi. Hadi sizinle bu işi daha iyi anlayabilmek için bir anahtar kelime seçelim.

Anahtar kelimemiz "Kağıttan Gemi Yapımı" olsun. Ben bu isimde video yüklemeye kalkışsam izlenim alır ama çok fazla izlenim almaz. Gelen izleyiciler de, arama yerine kağıttan gemi yapımı yazıp son 1 ay içinde atılmış videolara bakan kişilerdir. Yoksa videomuzu göremezler bile. Bu yüzden rekabeti az yani bulduğunuz anahtar kelime hakkında az içerik üretilmiş olması gerekiyor. Peki bunu nasıl bulcaz be arkadaş?

Youtube'da Rekabeti Az Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

Bunu yapabilmek için Google'ı kullanacağız. Ama Google'ın pek bilinmeyen bir özelliğiyle yapacağız. Endişe etmeyin zor bir şey değil.

Önce Google'a giriyoruz. Arama yerine şunları yazıyoruz; site:youtube.*

Bu yazdığımız şey ile arayacağımız kelimeyi sadece Youtube üzerinden arayacak. Bu sayede hangi anahtar kelime Youtube'da içerik olarak ne kadar bulunuyor kolayca görebiliriz.

Dediğim şeyi yazdıktan sonra bir kere boşluk bırakıyoruz ve ("") tırnak işaretleri içerisinde rekabet oranını öğrenmek istediğimiz kelimeyi giriyoruz. Bizim anahtar kelimemiz kağıttan gemi yapımı olduğu için ben şu şekilde giriyorum;

Youtube videolarının rekabeti nasıl öğrenilir?

Evet, gördüğünüz gibi bu anahtar kelimeyi kullansaydım 2,990 içerik arasından benim videom belki kaybolup gidecekti. Belki diyorum çünkü bu Youtube algoritmasına belli olmuyor. İki aboneli kanalı trendlere çıkarabiliyor. Bu yüzden algoritmayı anlamaya çalışmayın beyniniz yanabilir.


Şimdi bu anahtar kelimenin çok rekabetli bir kelime olduğunu gözlerimizle gördük değil mi? Ama bize daha az rekabetli ve aranabilir bir kelime gerekiyor. Bu kelimeyi nasıl bulacağız hemen bir bakalım.

Youtube Doğru Anahtar Kelime Seçimi

Çoğu kişi anahtar kelimeleri seçmek için Youtube'un kendi arama sekmesini kullanır. Bazı kişiler de keywordtool.io gibi yardımcı sitelerden faydalanır. İkisi de çok işe yarayan yöntemler ve sizlere de tavsiye etmekteyim.

Ben ikisini de kullanıyorum ama aklıma anahtar kelime gelmediği zaman verdiğim siteye girip anahtar kelimenin en ham halini yazıp aratıyorum. Bazen de Youtube arama sekmesini kullanıyorum.

Arama sekmesine yazdığımda birçok arama terimini Youtube bana zaten gösteriyor. Ancak kağıttan gemi yapımı anahtar kelimesinin sonuna kelimeler ekleyerek gösteriyor. Eee hadi adam kağıttan ... gemi yapımı diye yazdıysa ne olacak? İşte bu tarz terimleri görebilmenin yolu aşağıdaki resimde yaptığım gibi kelimenin sonuna yıldız (*) işareti eklemek.

Youtube'da SEO yapabilmek için arama önerileri kısmı nasıl kullanılır?

Bu şekilde yaptığınızda kullanıcıların aramalarına göre seçtiğim kelimeden sonrasına farklı kelimeler ekliyor. Bu anahtar kelimelerden gözümüze kestirdiklerimizi bir yere not ediyoruz. Uzun kuyruklu dediğimiz uzun anahtar kelimeler bizim daha çok işimizi görecektir. Rekabetin az olabileceği anahtar kelimeleri seçmeye dikkat edelim.


5-10 kelime seçtikten sonra bu kelimelerin rekabetine göz atacağız. Üst kısımda nasıl yapıldığını gösterdim. Eğer yazıyı ortadan okumaya başlayan arkadaşlarımız varsa en baştan okumasını tavsiye edeceğim yoksa önemli birçok yeri kaçırabilirsin.

Youtube'da videoların rekabetini bulma

Kelimelerin yanına ne kadar rekabeti olduğunu sayı ile yazdım. En az rekabet olan kelimelerden 3 tanesini videomun başlığında ve açıklama kısmında kullanmak üzere ayırıyorum. Ancak resimde gördüğünüz 0 rekabetli kelimenin insanlar tarafından pek aratılmayacağını düşündüğüm için onu başlık kısmında kullanmayacağım. Rekabet değerlerini incelediğimizde yelkenli gemi yapımı ile ilgili videonun tutabileceğini görüyoruz. Çünkü rekabeti çok az ve insanlar tarafından aratılabilecek bir yapıya sahip. Eğer bir kelime bulduysanız ve insanlar tarafından acaba aratılıyor mu diye merak ediyorsanız size pek bilinmeyen çok mantıklı bir yöntem göstereceğim.

Youtube'da arama kısmına kelimenizin bir kısmını yazın. Eğer alt kısımda önerilen etiketlerde hemen etiketiniz çıkıyorsa güzel bir arama hacmi var demektir. Ancak anahtar kelimenin birçoğunu yazdığınız vakit önerilen kelimelerde yer alıyorsa çok fazla bir arama hacmi yok demektir. Youtube arama kısmını doğru kullanmak size çok büyük bir katkı sağlayacaktır. Youtube izlenme arttırma taktikleri içerisine bunu da eklemiş olalım.

Şimdi işlemleri tamamladıktan sonra videomu Youtube'a yüklerken başlık kısmına "Kağıttan Yelkenli Gemi Yapımı" ve açıklama kısmına ise, bu videomuzda kağıttan yelkenli gemi yapımını gösterdim ve sizler de kağıttan gemi nasıl yapılır kolay bir şekilde öğrenmek istiyorsanız videomuzu izleyebilirsiniz. Şeklinde açıklama kısmında rekabeti az etiketlerimi kullandım. Burada önemli olan şey, açıklama kısmındaki ilk paragrafın bu şekilde olması. Ben burada en az rekabeti kullandım diye sizler de çok az rekabet sayıları aramayın. Ben daha iyi anlamanız için söylüyorum. Yoksa 300 bile güzel bir rakam ve anahtar kelime olarak seçilebilir. Etiketler kısmına da, seçtiğimiz tüm etiketleri ekliyoruz ve ek olarak anahtar kelimenin ham halini yazıyoruz ki izlenim miktarı arttıkça arama yapıldığında o kelimede de çıkabilsin.

Evet, videomuzla ilgili kelimeleri ayarladık. Bir de #hash etiketleri var ancak ben kullanmıyorum ve hiç gerek yok bence. Bu arada açıklamalar kısmına link eklemek SEO için önemli bir ayrıntı. Kanalınızın linkini abone olmaları için ekleyebilirsiniz. Bu işlemlerden sonra videomuza bir küçük resim yapmalıyız.

Video Küçük Resmi Neden Önemli?

Az rekabetli anahtar kelimeleri seçtik ve videomuzu SEO bakımından optimize etmiş olduk. Şimdi Youtube, bizim videomuzu bazı kişilere gösterecek. Eğer gören kişiler merak edip videomuza tıklarlarsa +1 puan yazacak ve videoyu güzel bir şekilde izler, yorum yapar, beğenir, oynatma listesine kaydeder, abone olur gibi gibi şeyleri de yaparsa bu +21321321 puan demektir. Youtube gözünde bu video kaliteli bir içeriğe sahip anlamına geliyor. İşte kullanıcının dikkatini çekebilmek için güzel bir küçük resim yapmalıyız.

Youtube videolarının küçük resimleri nasıl olmalı? Doğru küçük resim nasıl hazırlanır?

Küçük resminizi yapabilmek için tasarım bilmenize gerek yok. Açın Paint uygulamasını 1280x720 boyutunda bir resim oluşturun. Videonuz ile alakalı resimleri ekleyin ve yazı da yazdınız mı tamamdır. Basit bir şekilde söyledim ancak basit tasarımlar insan gözüne daha dikkat çekici geliyor. Yapabileceğiniz diğer bir teknik ise, kendi içeriğinizi Youtube'da arattıktan sonra çıkan video resimlerine göz atın. O resimler arasında "ben burdayım laaoo!" diyebilecek bir resim oluşturun ve videonuza ekleyin. Artık videonuz yayınlanmaya hazır! Şimdi ise sadece beklemek kaldı. Bu şekilde haftalık veya günlük olarak içerikler üretin ve kanalınızı aktif tutun. Göreceksiniz ki yavaş yavaş kanalınız büyüyoor :)

Diğer Youtube Taktikleri

Videonuzu attınız ve hızlı bir şekilde izlenim almak, abonenizi arttırmak mı istiyorsunuz? O zaman size çoook etkili bir yöntem göstereceğim. Kendi içeriklerinizle ilgili kanalların videosuna gidiyorsunuz ve son yorum yapan kullanıcıların yorumlarına cevap olarak kanalınızdaki videoyu tanıtıyorsunuz. Eğer adamın işine yarayacak veya dikkatini çekebilecek bir içerik hazırlamışsanız ilk izlenimlerinizi bu şekilde kazanabilirsiniz.

Bunların haricinde Youtube dışı sitelerden içerik nasıl çekebilirsiniz? TikTOOK'dan tabii ki de :)
TikTok'da izlenim almak o kadar kolay ki! Eğer videolarınız oraya uygun videolarsa, reklam niteliğinde kendi kanalınızda izlenme arttırma yapabilirsiniz..

Ayrıca forum sitelerine üye olup birçok kategori arasından kendi videonuzun kategorisi içerisine konu açarak birçok insanın videonuzdan haberdar olabilmesini sağlayabilirsiniz. Bu tarz birçok site var. Donanım Haber Forum, R10.net, Wmaraci, Virgul.net, iyinet.com gibi birçok site mevcut.

Sizlere Youtube'da izlenme arttırma ile alakalı çok güzel ve işe yarar taktikleri verdiğimi düşünüyorum. Umarım işinize de yar :) Bu yazıyı yazmak için baya uğraştım. Sizden de sadece 1 yorum bekliyorum, beni kırmazsınız herhalde. Hadi kolay gelsin.

Ayrıca Youtube 1000 abone olmak için de bir yöntem hazırladım. Buraya Tıklayarak ilgili yazıya ulaşabilirsiniz.

R10.net Profilim (istediğinizi sorabilirsiniz)

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Youtube Altyazı Ekleme Programı - Her Dilde Çeviri İmkanı

YouTube 1000 Abone Kasma Ücretsiz Taktik!